05 mai 2009

Vama Veche - same as it ever was?


Da, deci am fost de 1 mai la mare, la W. Nu ca nu as mai fi putut alege si alt colt de lume, ci din 2 motive:

1. Vorba bancului, nu stim de ce, dar cam asa merge treaba pe aici pe la noi... (o sa spun si bancul intr-o editie viitoare)

2. Chiar vroiam sa aflu cu proprii ochi si alte extremitati destinate perceptiei cum sta treaba cu W (Vama Veche - dublu V) anul asta, dupa vestile de modernizare (oare?), modificare, stalcire, denaturare pe care le primisem inca de la inceputul anului, vesti menite sa sustina un punct de vedere raspandit in randul vamaiotilor de 4-5 ani de zile si anume: vama nu mai e ce a fost! Nu ca ar sti ei ce a fost, dar era trendy sa afirme asta, ii facea sa se simta inclusi intr-un cerc select al unora de demult cunoscatori ai unui fenomen pe care naivii, neavenitii, copiii, abia il descopera.

Anyway, ca ma iau cu vorba: concluzia mea, mai bine zis parerea mea, este (zgomot de tobe, suspans maxim): W este cam tot la fel, o saraca dunga de asfalt, si aia facuta ca dracu, ca au inceput sa sara dalele la primele semne de furie ale rockerilor beti, nu a schimbat prea multe, asa incat prevad o vara "same as it ever was". Apropo, sunt 2 dare de asfalt aproape una de alta, una se vrea pista de biciclete, alta cale de promenada, sau asa ceva. In afara de faptul ca sunt de-a dreptul prin nisip, deci evident pline de nisip in orice moment, mai sunt si intrerupte din loc in loc. Deci pentru un biciclist, cred ca alternativa cu mersul pe strada principala, cu riscul de a fi storcit de primul sofer rupt de beat, devine viabila in comparatie cu mersul pe o pista de biciclisti plina de nisip si cu intreruperi ca sinele de tren. Asta, evident, in conditiile in care chiar exista vreun biciclist care isi doreste din tot sufletul sa dea o fuga pe bicicleta spre 2 mai, lucru de neinteles pentru mine.

Da, s-a mai eliberat plaja de anumite terase, ba chiar s-a daramat si o librarie si un chiosc de hamsii (pe principiul daca de citit nu cititi, nici mancare nu va trebuie), a disparut si celebrul trabant de la Stuf, inlocuit fiind cu o portie de pomisori timizi (oare cat or sa tina?), la stuf nu se mai intra din partea dinspre John, s-a zidit acolo, poate pentru ca prea multa lume trecea cu nonsalanta prin Stuf spre chioscul din spate pentru a realimenta... 

In rest, aceeasi baieti de bun gust, pasnici dar foarte stabili in incercarea lor de a-si bate propria greutate in alcool ingerat (myself included), Ovidiu still there, la cafele de dimineata, romante infiripate din nimic si destramate peste numai cateva ore, Pro TV dornic de niste stiri senzationale in cautare de seringi folosite, banci arse, rockeri in tarana, vreun scandal care sa le faca stirile de cacat mai urmarite.

Apropo, in mod evident nu am putut sa am abtin si am intervenit pe post, stricand interviul unei reporterite ProTV cu un specimen atent ales, care doar ingana si aproba diversele idei de cacat venite din partea reporteritei. Am inteles ca parti din "interviul" meu ar fi ajuns chiar si pe sticla, la stirile Pro TV. Evident, doar franturile mai elegante si cu stil dintre vorbele de duh si pline de urari pe care i le-am oferit fara ezitare domnisoarei reporterite. Chiar am gasit dovezile concrete ale acestui interviu nereusit aici.

Concluzia: W same as it ever was? sau W - nu mai e ce-a fost, dom'le?

PS. Personajul din imagine in tricou galben de hockey (hihi!) e un prieten de-al meu, nu e cea mai trista si amarata creatura din vama, pur si simplu s-a miscat gresit cand faceam eu poza..