10 iulie 2010

Cel mai bun prieten


Spre deosebire de articolele de pana acum, unde eram (sau paream) destul de sigur pe parerile mele, lasand foarte putin loc la discutii, subiectul din titlu imi este relativ neclar, sau de fapt cred ca nu m-am gandit niciodata la el pana recent, cand o persoana, un prieten (nu cel mai bun :d) mi-a pus intrebarea si m-a facut sa ma gandesc.

Deci intrebarea ar fi: care este, cum iti dai seama, cum alegi sau cum stii care iti este cel mai bun prieten? Il alegi in functie de... durata prieteniei (tre sa-l stii din generala), il alegi dupa intensitatea contactelor (on a daily basis etc.), il alegi dupa nivelul discutiilor si a confidentelor facute intre voi? Sau il alegi in urma unor teste serioase, situatii de viata in care te-a ajutat cand nimeni altcineva nu avea de gand s-o faca?

O alta intrebare legata de subiectul asta ar fi: daca nu poti sa definesti, sa te decizi asupra unui singur prieten cel mai bun, se poate spune ca ai mai multi sau ca nu ai niciunul?

Este nevoie sa ai un prieten cel mai bun pentru a-ti asigura o stabilitate de ordin.. mental, psihic, habar n-am?

Este mai usor pentru un barbat sa aiba cel mai bun prieten tot un barbat, sau e mai usor sa il considere cel mai bun prieten pe o femeie? La fel si reciproca.

Sunt intrebari la care va invit sa raspundeti. Bineinteles, daca ma intrebati pe mine, nu am un cel mai bun prieten. Eu consider ca am mai multi, nu ca n-as avea niciunul.

Deci, any psiholog out there, o definitie la cel mai bun prieten se poate, va rugam?