24 ianuarie 2010

Iar dau in voi

Sub egida celebrului festival autohton: "Cu sumanul si caciula/Sunt roman arat ca pula" va propun sa mai comentam un pic atributele acestui popor atat de deosebit, ca daca n-ar exista nu i-ar simti nimeni altcineva lipsa.
O data cu invitatia de a completa chestionarul din dreapta va voi nara cateva intamplari menite sa imi intareasca speranta, convingerea chiar, ca niciuna din "calitatile" enumerate nu vor ramane nebifate cel putin o data.

Si as incepe cu povestirile unde altundeva decat pe scara blocului meu, un fel de Romanie la scara mai mica, cu oameni pe care nu i-am ales eu, dar parca m-au ales ei pe mine ca sa imi demonstreze o paleta larga a virtutilor si caracteristicilor acestui popor.

Cumpar apartamentul, iau cheile, dau sa intru in scara. Ma opreste vecina de la parter si ma intreaba daca sunt cel care se muta in bloc. Ma asigura de bunele ei intentii si de dorinta de a ne intelege civilizat, dupa care imi povesteste ca ea cu barba-su s-au despartit la un moment dat, au si un copil, dar cum nu a avut unde sa se duca unul din ei (n-ar fi vandut 2 camere pt 2 garsoniere in alta zona), au decis sa ramana in acelasi apartament de 2 camere si sa creeze un zid intre cele 2 camere pentru a accentua faptul ca s-au despartit. Bineinteles, intrau pe aceeasi usa, se pisau cel mai probabil in aceeasi baie, dar in rest traiau in universuri diferite. Barbatul, spirit inventiv si pragmatic, si-a construit nici mai mult, nici mai putin decat un balcon. Intr-adevar, uitandu-ma mai atent de afara, am realizat asimetria blocului in zona balconului lor. Dupa aceasta autentica declaratie de simpatie emisa la prima intalnire pe scarile blocului in care ma mutam, i-am multumit, i-am dat dreptate si m-am felicitat ca am cumparat apartament in blocul asta. - prostie, incultura, taranie.

3 luni mai tarziu pun problema sa reparam cutiile postale, treaba pe care o si face un vecin, tigan de felul lui (mi-a marturisit el sincer). Bineinteles ca nu au fost de acord ceilalti de pe scara cu plata a 20 RON pt asa o inutilitate, asa ca la 2 zile dupa ce au fost montate (platite de mine, urmand sa se stranga banii de la ceilalti locatari ulterior, la insistentele tiganului) pe a mea au smuls-o din perete pentru a demonstra punctul lor de vedere despre subiect. - invidie, prostie, ura, lipsa educatiei.

3 ani mai tarziu s-a pus, in sfarsit, problema sa reparam luminile de pe scara, motiv de alte dezbateri, certuri, neintelegeri. Toata scara a fost perfect de acord sa punem, ca in orice bloc normal, lumina cu termostat, care sa se stinga la 2-3 min dupa ce apesi intrerupatorul. Bineinteles, s-a gasit o persoana de la parter (sa fi fost tot vecina din povestea de mai sus?) care a decis ca ea vrea o lumina care sa fie aprinsa non-stop, pentru ca ei ii e frica sa intre in scara pe lumina stinsa, ca poate o fura, fute, trage de par, nu stiu, cineva. Evident, o nasoala de 45 ani de la sat.. Bineinteles ca nu s-a putut ajunge la o intelegere de bun simt si anume mai pune un bec jos pe care sa-l tina aprins nebuna si restul sa le facem cu termostat. Au decis sa faca luminile cu termostat, iar vecina a decis sa strice fizic (sa smulga cu surubelnita) toate intrerupatoarele de la parter pana la etajul 3 de pe scara, reactie de altfel fireasca in capul ei. - prostie, invidie, mitocanie, ura etc.

Daca la toate astea adaugam faptul ca s-au certat atat de mult pe 2 tomberoane de 2 milioane bucata incat au creat 2 asociatii diferite pentru cele 2 scari ale blocului (le-o purta ghinion cifra 2), ca acum cateva saptamani au inceput sa-si lase ravase pe peretii scarii cu niste carioci, evident ravase care nu au mai disparut de acolo, ba chiar s-au intensificat, restul vecinilor preluand din zbor ideea si participand cu sarg la caterinca si ca au schimbat administratorul blocului de 3 ori in 3 ani continuand operatiile si cu darile in judecata aferente, ne dam seama ca sunt intr-o elita a poporului roman, iar daca extrapolam treaba asta la scara nationala, nu stiu de ce naiba mai fac chestionarul din dreapta. Si astea toate sunt doar pe scara mea, scara cu 10 apartamente!!!

Am pomenit de bormasinile care ma trezesc pline de optimism dimineata la 7? Aaa, nu mai conteaza, nu adauga nimic in plus, imaginea era deja creata...