05 iulie 2012

De prin VV adunate si atent selectate - 1

M-am gandit eu ca daca tot o ard lately relativ frecvent prin vama (in fiecare weekend, gen) si cum unora dintre cititorii mei fideli (ma rog, unuia) le place subiectul si i-ar interesa dezvoltarile recente de acolo, sa relatez asa, total random si cum imi vine la gura, intamplari si patanii de acolo. Bineinteles, toate astea cu mentiunea ca este o activitate ongoing si ca orice asemanare cu persoane reale este cu totul si cu totul adevarata, exagerarile fiind, totusi, din partea mea. Deci nu puneti la suflet, subiecte dragi si, mai ales, aveti grija ce faceti in Vama.. :)

1. O poveste simpla, dar oarecum interesanta, care explica intrucatva si poza articolului, face referire la celebrul domn Muie (nume de alint: Muita sau Muitza, cum intelegeti mai bine). Ei bine, d-l Muie merge la Vama Veche. Merge des la Vama Veche. Unde, de obicei, de regula, fara exceptie, se face pilaf de beat si umbla in rochii si fuste, fara desuurile recomandabile unui astfel de corp de zeita. Drept pentru care coitele ii atarna cand sta pe plaja ceva in genul unui caine tolanit la soare. Nu cred insa ca are aceeasi mobilitate si aptitudine care sa ii permita sa se si bucure singur de situatie, ca un caine. Gurile rele spun ca la un moment dat, pentru ca trebuia sa plece spre Vama si rochita nu ii era curata si apretata, a descins in Zara, unde cu greu si cu ajutorul vanzatoarelor, a reusit sa isi intregeasca colectia cu un exemplar splendid cu bretele. Dar nu despre asta vorbeam. Ci despre faptul ca, duminica trecuta, pe la un 4 dupa amiaza, cand toata lumea traia cu regretul in suflet ca trebuie sa o cam ia din loc si sa ia in piept cele 5 ore spre Bucuresti (lua-i-as in varf pe rand si cu intensitate cu autostrada lor.. lipsa), respectabilul domn de mai sus, tradandu-si sorgintea masculina printr-o pereche de blugi bine trasi pana la subtiori,  a decis ca este timpul pentru o partida. De pescuit. Mai exact s-a apucat foarte temeinic de treaba, a prezentat undita din dotare, a pus momeala, mai exact niste viermi si rame (suspectez eu de origine bulgareasca fara buletin sau pasaport) si a inceput sa arunce pe cearsafurile vecinelor de plaja, cu toata seriozitatea unui pescar de conjunctura ce se situa, in speranta ca poate o musca vreo guvida sau, de ce nu, chiar ceva mai valoros. De departe nuanta de originalitate au facut-o ramele autentice, care pe de o parte scarbeau (ciudat, nu?) potentialele victime, pe de alta parte fascinau asistenta. Din pacate nu am asistat suficient incat sa evaluez daca recompensa a fost pe masura stradaniei. Desi, la cum il stim, probabil ca a fost, pentru ca daca n-au picat la undita, sigur s-au lasat ademenite de dulcea si mestesugita vorba: "Hai incoace, fa nasoalo!", un alt copywright Muie.

2. Evident, v-as putea relata destule povesti si cu mine in rolul principal, dar ceva imi spune ca nu m-ar avantaja foarte tare, asa ca ma abtin si trag cu ochiul spre alti dubiosi. Un alt personaj de legenda (nu numai prin prisma varstei) este si celebrul domn Benny. Sau ma' man Benny, cum imi place mie sa il alint, desi nu am si nu imi propun neaparat sa-mi procur ocazia de a-l interpela. Ma' man Benny, dupa cum va spuneam, vine des in Vama. Mai exact de cand s-a inventat locul, suspectez eu, avand in vedere ca sunt de o seama. Intotdeauna super trendy, casual, chiar hipster in zilele lui bune. Chiar ma gandeam deunazi ca intre septagenarii de varsta lui, este by far un exemplar extrem de reusit. Si se pare ca asa gandesc si nenumarate pi... domnisoare de varste relativ fragede (nu depasesc 25 ca nu da bine la CV-ul domnului), care il insotesc pretutindeni prin vama si ii fac batranetea (infinit) mai suportabila. Daca sesizati aici o unda de invidie in glasul meu, ei bine, ea e reala. Tipul e clar de un farmec aparte. Nu cred ca vreo tanara s-ar putea lasa pacalita de vestmantul lui de jihadist convins sau de palariuta de evreu caruia i-a ars casa (cam ponosita si cu urme de cenusa), dar nici de barba atent rasa la modul neglije, ca Tom Hanks in Cast Away. Cel mai probabil it's da talk. Acolo isi face simtita puterea de seductie, capacitatea cu care le anesteziasa si usor le hipnotizeaza pe tinere, care merg la doi pasi in urma lui precum credinciosii in urma clarvazatorului intr-un lung traseu catre Mecca. Vestea cea mare insa a venit (si am aplaudat-o cu entuziasm), acum cateva saptamani, la VV, cand, fara umbra de indoiala, ma' man Benny a demonstrat ca a devenit, in sfarsit, nu-i asa, un baiat responsabil, de casa, care accepta responsabilitatile vietii si e gata sa isi imparta bucuriile si necazurile cu o persoana draga si apropiata. Si-a luat caine.

Continuarea - intr-o editie viitoare...