28 august 2009

Sentimente, nimic mai mult decat sentimente


Ce declanseaza sentimentele umane? Ce influenteaza intensitatea trairilor lor? Este oare vreo legatura intre nivelul intelectual al unei persoane si nivelul sentimentelor acesteia? Iata intrebari la care va invit sa raspundeti, eu stimulandu-va printr-o scurta povestioara care, de altfel, m-a facut sa-mi formulez aceleasi nedumeriri, inca neelucidate.

Nu mai departe de martea trecuta, in ziua meciului Poli - Stuttgart, ca sa va dau un reper mai exact, am fost silit de buna voie sa merg la petrecerea de burlaci a unui prieten bun, care, ce-o fi fost in capul lui?, tinea mortis sa se insoare joi. Se speculeaza ca tocmai petrecerea cu pricina ar fi fost motivul intregii sarbatori cu public. Speculatii...

Anyway, ajung acolo. Frustrant, exact in timpul meciului cu pricina de care va mentionam mai sus. Si mai frustrant, petrecerea, care se tinea intr-o casa de tip bordel clasic (se vroia asezamant de masaj erotic, n-am vazut nimic sa aiba vreo legatura cu masajul, si nici cu erotismul, sa fiu sincer), era bazata exclusiv pe niste sticle de Jack, putine, daca ma intrebati, si pe niste pahare de plastic mici de tip Nescafe. Sincer ma si vedeam peste cateva ore dupa juma de kil de Jack si 400 de pahare consumate, mai multe drumuri la bar decat caterinca cu fetili. Eficienta ma macina, adica... Problema pe care am rezolvat-o cu ajutorul unui amabil baiat de la bar, care facea parte din mobilierul local. M-a rezolvat cu o halba de incredere, de la masa zici ca eram gulliver printre ceilalti nu numai in picioare, cat si stand.

Am fost 10 tovarasi, dintre care stiam doar din vedere vreo 5, iar bine vreo 3. Fetele - vreo 6, desi daca le luai cu atentie, selectai vreo 2-3. Dar sa va povestesc...

In mod firesc, pentru baiatul serios din mine, cu mare experienta in astfel de situatii si cu niste prioritati foarte bine definite in viata, am ales: halba cu jack cu redbull si meciul lui Poli. Totul parea conform dorintei mele pana cand Fifi (sa-i spunem), 23 ani, din Iasi, machiata in cel mai grotesc mod cu putinta, cu argintiu la ochi si intens, imi vine in brate, marturisind ca vorbea cu prietena ei (Titi, cel mai probabil) si se gandeau ele asa, ca fetele, ca cel mai simpatic baiat de acolo a plecat din randul lor ca sa se uite la meci. Situatie care i s-a parut inacceptabila si a venit sa se lamureasca. Drept pt care a luat-o sistematic urcandu-se la mine in brate, vorbindu-mi despre cat de discret e machiata azi, ca a tinut sa fie mai naturala (sic!!!), prezentandu-mi detalii despre cercelul din lindic si insistand sa nu cred fara sa cercetez locul, timp in care chiar nu vedeam meciul din cauza ei, situatie care, pe langa faptul ca Timisoara isi tot lua goluri, m-a indispus si mai tare. M-a pus sa-i promit ca sunt al ei in seara aia, insista sa ma linisteasca ca nu ma va viola (nu stiu ce altceva ar fi putut sa-mi faca, ceva-mi spune ca StarCraft in retea nu-si dorea cu mine). In tot acest timp, baietii ceilalti deja erau pe situatie, se crease deja un dute-vino pe scarile dintre parter, unde era lounge-ul (2 canapele de piele sintetica odioase, o masuta si niste tablouri cu pizde - as in vagine, ca sa fiu mai clar - stilizate pe pereti) si etaj, unde era cuibusorul de nebunii: 2 camere cu niste saltele pe jos, o ambienta creata pe genul discret din cateva lumanari, niste prezervative aruncate la neglije prin camera si un ventilator ieftin pe post de aer conditionat. Deci dupa cum va spuneam, pana sa termine Poli de incasat cele 2 goluri acasa, in local era deja o forfota, o agitatie, aparusera primele zambete satisfacute, desi senzatia mea, dupa ardoarea cu care ne alergau fetele pe acolo, era ca ele erau cele care dadusera banii. In fine, poate e doar o impresie de-a mea.

La dracu, iar ma lungesc, si mi-am promis ca n-o mai fac. Pe scurt, am reusit intr-un final sa scap de Fifi si sa ma apuc serios de cealalta ocupatie prioritara, golirea sticlelor de Jack. In fact, s-au mai dus baietii de vreo 2 ori sa mai ia Jack, gurile rele spunand ca eu as fi oarecum rootcause pentru treaba asta. Speculatii, oricum, nedovedite stiintific. Anyway, cel putin cei 5-6 pe care nu ii cunosteam mai deloc erau impresionati cata bere pot sa beau cu halba, in timp ce ei beau cu paharele alea mici. Multumirea lor venea din satisfactia ca macar ei beau ceva de calitate, nu se umfla-n burta ca prostii. Nu mica le-a fost mirarea cand le-am povestit, pe final, ca chiar nu a fost nimic altceva de baut decat jack. Cred ca s-au simtit usor tradati.

In goana mea din colt in colt ca o papusa timida ce ma aflam intre gurile alea flamande de (na ca era sa zic si flamande de ce), exista o domnisoara deosebita, un fel de sufletul petrecerii, care anima intreaga atmosfera si, din cand in cand, cand treceam pe langa ea, ma mai apuca de pula, asa, in gluma, ca mandu cand jucam basket. Trebuie sa admit ca mi-era un pic mai placut decat in timpul unui meci de basket, dovada ca mi-a atras atentia usor si m-am decis s-o cuceresc. Mi-am dat seama ca gresesc fatal, deja platisem pentru asta, nu mai era nevoie, asa ca am intrat in vb cu ea, eu un suflet sensibil, ea o domnisoara tanara, in plin elan profesional. Si nu mult mi-a luat pana sa patrund prin perdeaua de superficialitate care o inconjura si sa imi povesteasca ca ea are o sora care are o fetita, un inger, mi-a aratat si poze din laptop cu ea, sa-mi povesteasca ca ea trimite bani parintilor acasa etc. Cel mai probabil mi-a dat si alte detalii, dar cum si halbele se scurgeau una cate una, am inceput sa mai scap din nuantele pe care mi le evoca. Toate aceste povestiri pline de duiosie m-au induiosat pana la maxim, m-au facut sa realizez ca am in fata un suflet sensibil pe care viata o tarase intr-un ungher nedemn de ea, mai ales ca mi-a precizat ca ea e de fapt manager, dar trebuie sa munceasca si cu clientii (parca era la alimentara la galantar, asa am vazut-o in momentul ala), drept pentru care m-am hotarat s-o fut. Am pasit plin de gratie in urma ei spre unul din lacasurile de cult de la etaj, in privirile admirative, dar usor ironice (ca baietii) ale mai fericitilor mei tovarasi, care erau deja pe revenire storcand sticlele de Jack care mai ramasesera. O data ajunsi aici, treburile s-au intamplat relativ repede. Evident ca n-o sa povestesc chiar in detaliu, ci doar elementele care m-au atras, surprins... Din categoria celor din urma face parte si faptul ca, ea intrand prima, ca o lady, eu m-am intors pentru o clipa sa inchid usa, clipa care, spre uimirea mea, i-a fost suficienta ca sa sara din hainele ce destul de sumar ii acopereau feminitatea (damn, am fost poet aici), ba chiar usor intrigata de faptul ca nu am facut acelasi lucru in timp ce inchideam usa. Neglija, saraca, faptul ca daca ea avea doar o rochie, extrem de scurta si de usor de parasit, la mine povcestea se lega cu blugi cu curele, cu adidasi, sosete, ghiuluri, esarfe, pinteni, tot tacamul.. cert e ca cu o usoara intarziere am reusit sa redevin un fel de Adam in fata Evei (sau Mimi, daca vreti), care ma astepta cum asteapta diabeticul o portie mare de baclava. Si trecand peste alte detalii, pot sa va spun ca s-a facut 4.30 dimineata, timp in care timpul acordat noua contra unei modeste sume de bani expirase de pe la 2, toti ceilalti plecasera, ma lasasera ca un fel de prada de razboi in casa aceea. Singura mea multumire, consolare a fost faptul ca Mimi, suflet sensibil dupa cum o citisem inca de cu seara, dupa prima sticla de Jack, mi-a marturisit ca s-a simtit foarte bine cu mine (credeam ca accentul ar fi trebuit sa se puna invers), ca sunt altfel decat ceilalti (pe principiul pe care fiecare e altfel in felul lui, i guess) si ca si-ar dori sa ne mai vedem, dar in alte circumstante (nu m-am lamurit exact, in parc sau la opera), drept pentru care mi-a dat cu generozitate numarul de telefon, precizand ca nu face lucrul asta pentru oricine.

Ei, fetii mosului, si acum revin la intrebarea sau dilema initiala, primordiala: are vreo legatura intensitatea sentimentelor unei persoane cu capacitatea intelectuala a acelei persoane? Este oare o legatura direct sau indirect proportionala? Cate persoane asa zis intelectuale, sau cu pretentii de asa ceva, m-ar fi privit astfel intr-o circumstanta ca cea de mai sus? Dati-va cu parerea...


PS. Mi-a mai scris un sms dupa cateva zile si mi-a marturisit ca venea acasa dupa 48h de munca si ca era rupta. Nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc la o gramada de lucruri...

PS2. Orice asemanare cu persoane din viata mea reala sunt pur intamplatoare si nu pot constitui obiectul unor suparari copilaresti ulterioare. In timpul acestui eveniment nu au fost provocate daune de natura fizica sau sentimentala niciunui personaj implicat, viata merge inainte. Cine se mai insoara?