30 ianuarie 2014

Gradele de nesimtire la romani - UPDATED


UPDATE 04.02.2014: Fix 7 zile si 5 echipaje de politie mai tarziu, VICTORIE! Au ridicat masina cu pricina. Semn ca nici eforturile mele nu au ramas neapreciate: cumparat lopata telescopica de plastic si kil de sare din Carrefour, inchiriat lopata mai mare si cu care chiar poti face treaba de la benzinarie, glumit cu benzinaresele pentru a evita plata unei taxe de 10 RON pentru lopata cea mare, telefonat cu insistenta la Politia Locala de vreo 5-6 ori, primit echipaje cu paine (mai putina) si sare (de drum) pe straduta mea etc. Rezultatul in poza alaturata. In continuare, strategia se axeaza pe evitarea de a parca masina personala pe locul acela, spre a impiedica eventualele activitati de razbunare, caci, conform proverbului, razbunarea e arma prostului, iar in cazul de fata s-a demonstrat destul de limpede ca e vorba de un duel intre doi titani in domeniu. Deci implicit, trecem la razboiul psihologic la pasul urmator.
Sper totusi pe viitor sa pot sa ma abtin in limitele bunului simt de la a chema platforma pentru orice masina care adulmeca locul meu de parcare, intrucat, data fiind simplitatea procedurii (acum, dupa o saptamana de cautari si eforturi), tentatia e mare. Apreciez chiar ca, daca as primi un procent din amenda + comision ridicare masina (oricat de mic ar fi el), as fi un pic mai bine ca in reclamele acelea la munca de acasa cu 300 USD/zi.







Dupa cum reiese evident din titlu si dupa cum probabil multi dintre voi stiu din experienta de zi cu zi, o sa va povestesc despre gradele de nesimtire la romani printr-o scurta istorioara reala si relevanta.
Deci sa incepem, semnaland pe parcursul povestii momentele cheie in detectarea gradelor de nesimtire la romani.
Dupa cum cu totii stiti, a nins zilele astea. Grav. Ei bine, e iarna, nu poti sa te certi cu nimeni pe tema asta, deci.. face it. Pentru prima oara de cand sunt in blocul asta (si in oricare altul for that matter) - NESIMTIRE 1, am decis duminica sa ies sa dau zapada de prin jurul locului de parcare, al masinii (parcata in alt loc, in apropiere) si chiar si al intrarii in scara. Treaba asta mi-a luat vreo ora si m-a costat febra la spate si bataturi la degete vreo 2 zile. Dar a meritat, am facut si poza de alaturi, mandru de ceea ce realizasem. Si totodata constient ca e cam in van ca ningea in continuare, deci nu prea vedeam utilitatea practica a gestului meu, dar macar aveam prilej de a ma da falnic pe facebook.

Dupa ce am terminat treaba sau macar am renuntat la a mai insista si pe baza durerilor de care am pomenit, am dat fuga pana sus in casa (etaj 3) sa iau cheia de la masina sa mut masina pe locul meu de parcare nou dezvelit si care ma astepta. Bineinteles, dupa o munca istovitoare ma cam resimteam, drept pentru care drumul pana sus a durat ceva mai mult, circa 3 minute. In casa, cuprins de necesitati fiziologice, am mai pierdut timp pretios inca vreo 3. Cand cobor gata de treaba cea mai simpla din dupa amiaza cu pricina, surpriza (de fapt nicio surpriza, smth expected in partea asta a Europei): o masina parcata pe proaspatul meu loc. Cineva efectiv se pisase nu numai pe toate insemnele de parcare de la ADP, cat si pe munca mea de adineauri, atat de evidenta in contextul alb al situației de pe strada mea (NESIMTIRE 2).
Bineinteles, cu un zambet amar in coltul gurii, am aruncat un pasnic "lua-ti-as familia in pula!" si m-am intors resemnat, cu speranta in suflet ca pana seara cand/daca reuseam sa ma intorc dupa o experienta riscanta prin oras, culoarul spre fericire mi se va fi eliberat. Ba mai mult, mi-l tine si ocupat, deci curatat de zapada, ca in bancul in care concluzia era: tu le plimbi, noi le futem. Nu stiu ce legatura are, dar din moment ce mi-a venit in minte, sigur e una. Psihologi, aruncati un ochi pe manuale si la treaba, deslusiti semnificatiile!
Fireste, pe la 11 seara revenit, peisajul nu se modificase foarte mult, mai exact stratul de zapada de pe masina cu pricina, parcata pe locul meu, se ingrosase cu cativa cm. In rest, era la fel de nealterat si neafectat parca de trecerea timpului, precum sperasem (NESIMTIRE 3).
Bineinteles, am trait sentimente multiple, mai exact sentimentul era acelasi, dar exprimarile erau multiple si nu stiam cu care sa incep. Ca orice roman, am trecut la fapte fara prea multa analiza prealabila si l-am blocat (NESIMTIRE 4). Urcat fiind in casa, mi s-a parut totusi ca pedeapsa este prea mica, mai exact inca mai aveam ura in suflet, deci trebuia ceva mai mult. Am sunat la Politia Locala sector 1 - 021.9450 (NESIMTIRE 5). Super baieti, incercati-i. In urma dialogului cu ei la telefon s-a stabilit ca pot trimite un echipaj pentru a rezolva situatia si a ridica masina cu pricina, dar numai daca am contractul de parcare platit la zi si se vede marcajul parcarii. Aici am intampinat o mica problema, avand in vedere ca schimband masina si inmatriculand-o pe cea noua de cateva zile, nu aveam contractul platit din considerente logice, ca nu stiam pe ce numere de inmatriculare s-o fac pana nu le posed (in chip bestial, as adauga). Politistul de la telefon a adaugat chiar ca nu e bine sa-l blochez pentru ca daca el suna la Politie (aceeasi Politie), ei vor fi nevoiti sa vina sa mi-o ridice mie pentru ca nu am voie sa blochez pe cineva in parcare.
Reanalizand situatia actualizata, am decis sa imi sting setea de razbunare altfel. Am mutat masina (blocand cu aceasta ocazie un tanar de Maramures care daduse la lopata vreo jumatate de ora cel putin - NESIMTIRE 6) si am trecut la dezmembrarea stergatoarelor masinii care-mi ocupa locul de parcare. Dupa o privire atenta in jur, am considerat ca cel mai evident loc in care le puteam amplasa (si care sa concorde cu setea mea de a face rau tiganului) era sub rotile lui, astfel incat la plecare sa auda un trosnet, dupa care sa refaca toata povestea backwords (NESIMTIRE 7). Mi se parea ca asta era singura modalitate in care sa pot dormi in noaptea aia. Si a functionat.
Din nefericire, lucrurile nu s-au oprit aici. A doua zi, spre surprinderea mea, masina respectiva nu numai ca nu se miscase, dar se integra din ce in ce mai bine in peisaj, zici ca era locul lui. Ma intrebam daca n-o sa vina sa-mi ia si locul in dormitor langa femeie (glumeam, nu primesc femei in dormitor). Am inghitit in sec si mi-am jurat in barba razbunare. Din nou.
Intr-un final, ca sa nu mai latesc povestea cu trairile mele interne, azi (4 zile mai tarziu) m-am implicat in asa hal incat am fost si am platit parcarea la ADP. Foarte simplu, langa Casa Scanteii sau Taverna Sarbului pentru aceia dintre voi (Bondoc de ex.) care au alte repere decat oamenii normali. Foarte simplu daca ai cash la tine sau daca ar baga in priza jegosii aia bancomatele din preajma, dar asta e o alta poveste.
Seara, proaspat revenit, cu speranta in suflet ca masina cu pricina sa nu fi plecat si sa ma lase cu buza umflata, insistenta mi-a fost rasplatita. ERA ACOLO (NESIMTIRE 8 IN FORMA CONTINUATA). Am pus satisfacut mana pe telefon si am reapelat Politia locala si i-am chemat repede, evident satisfacut ca le-am putut raspunde pozitiv tuturor intrebarilor despre legalitatea actiunilor mele (NESIMTIRE 9).
Si aici vine partea foarte funny (daca hazul de necaz inca mai face parte din armele de zi cu zi ale romanilor). A venit echipajul in mai putin de 10 minute de la solicitare, super profesionisti, super amabili, dar constransi de lege si regulament ca Bote in cur de... in fine. Ideea e ca mi-au spus ca, intrucat nu se vede marcajul de pe strada, nu ii pot ridica masina, dar ii pot da amenda. In afara de gandul firesc ce m-a strabatut si anume: cum cacat sa se vada marcajul toata iarna, daca ninge? (si daca ninge, atunci de ce mai platesc parcarea si pe timp de iarna etc...), mi-a mai venit si intrebarea, logica aparent: si atunci cum cacat ii puteti da amenda, in cazul in care conditiile de stabilire a vinovatiei omului nu au fost stabilite clar?!? Cam care e diferenta intre o amenda (15 milioane, mi-a mers la suflet!!) si o ridicare (amenda 15 milioane plus ridicarea vreo 4,5 mil) din punct de vedere legal? Si ca sa merg cu cunostintele mele juridice pana la extrem: necunostinta legilor nu te scuteste de respectarea lor, din cate am inteles atunci cand nu stiam ca nu e voie sa faci sex pe plaja in vama ca tulburi ordinea publica.
Sfatul oamenilor legii a fost pe măsura stupizeniei regulamentului pe care il respectau: da si tu cu piciorul si descoperă marcajul stradal de sub zapada si cheama-ne din nou, ii facem poze si ii ridicam masina (NESIMTIRE 10). Aaaah, what? Adica daca in toata mizeria aia si zapada aia de pe strada exista un mic colt curat (eventual uscat cu foenul), pe care sta falnic scris numarul 18, e ok, puteti sa-i ridicati masina? Nu ar fi trebuit sa fie vizibil marcajul IN MOMENTUL cand a parcat, nu in momentul cand ati venit voi sa faceti poze? Sau nu ar fi suficient faptul ca e o parcare ADP, fapt stabilit prin stalpul de la intrarea in parcare, pentru a fi destul de limpede ca nu e publica, adica pentru tot tiganul care vine si lasa masina 4 zile acolo si-l doare la banana?
Orișicât, concluzia dialogului cu oamenii legii m-a facut sa vad toata situatia in nuante de roz: pot sa sun in fiecare zi la Politie si sa ii chem sa ii dea amenda prietenului meu (NESIMTIRE 11). Am trecut pe Speed Dial numărul de la Politie, ca se pare ca avem treaba. De abia astept ziua de maine seara (dimineata inainte sa plec nu am suficient timp) sa continui distracția. O sa fac chiar si o estimare si o sa ma opresc in momentul cand valoarea amenzii va depasi sau macar egala valoarea masinii (si a efortului meu intr-o sfanta zi de duminica, singura din viata mea cand m-am implicat in astfel de facere de bine. Bine propriu, ma rog, imi doream eu.).
Iar in acel moment voi dezveli de sub zapada magicul marcaj stradal si voi avea si un loc de parcare curat. Suna ca un plan bun, nu?



Va urma (simt eu)

PS. Stabiliti voi gradele de nesimtire si ordonati-le dupa gravitate. Eu doar le-am enumerat dupa cum le-am perceput prin ochii si sufletul meu.
PPS. Masina cu pricina are numarul B-556-DAN. Deci Dane, manca-ti-as pulica matale, ai scapat pana acum de vreo 17 milioane (includ aici stergatoarele, daca nu citesti blogul si ti le recuperezi de sub roti). Si te duci la gara cu o viteza de 15 milioane/zi. Sper din tot sufletul sa iti petreci toata iarna in cartier!