27 februarie 2014

Din ciclu': Organele statului roman pe ciclu'

Talentatii politisti romani se joaca de-a detectivii
După cum vă puteţi da seama din titlu, e vorba de sânge. Mult sânge. In creierul lor. Si cacat, dar nu mergea in titlu.
Adica toata lumea normala la cap din Romania stie ca organele statului sunt praf, cacat, facute din laba sau cum vrem sa le denumim plastic incompetenta si neputinta, plus blazarea, resemnarea si, de cele mai multe ori, prostia.
Am avut parte de curand de un episod scurt, dar foarte relevant cu privire la calitatile de mai sus, dar cu iz oficial.
Si ca sa nu va pun sa cititi mult despre un subiect atat de scarbos, cu exemple cu miile, din care multe vi s-au intamplat si voua cu siguranta, o sa fiu scurt. Hmm, sau mai degraba rapid. Hmm, nu suna bine nicicum, dar in fine..
Am primit acum cateva zile un plic in posta. Evident ca nu primesc decat facturi, amenzi si instiintari de plata sau de evacuare, de stins gazele, de amenintare, chestii delicate si sensibile. Ei bine, de data asta, spre surprinderea mea.. a fost la fel. Am primit o scrisoare de la Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti. De ce statea pe langa si nu au luat o masa mai mare sa incapa toti nu pot sa inteleg, dar poate nu e treaba mea.


Cu evidente emotii si ganduri ascunse (m-au ginit cu milionul ala de coco? m-au avut pe camera cand am dat laba in cabina lor de vot? etc.), am urcat mai repede ca niciodata cele 3 etaje si am deschis plicul.
Incepea promitator: "Va trimitem alaturat solutia dispusa in dosarul cu numarul de mai sus. Mentionam ca impotriva solutiei puteti formula plangere, in conformitate cu art. 278 Cpp, in termen de 20 de zile de la data comunicarii, ca altfel sa moara sa faca ca te facem de la brau in jos si-ti dam de te julim etc.". Ma rog, citatul este aproximativ pana la final, dar exact pana la un punct, pe care il ghiciti voi.
Deja cu gandul la nr de telefon al lui Victor, stie el care, si cu inima cat un purece sa nu nimeresc cu Gigi in celula ca s-ar putea sa nu ma pot abtine, dau pagina. Aici, mare: "REZOLUTIE de neincepere a urmaririi penale". Tot e bine, zic eu, fac un bagaj rapid, ghetele de baschet, televizorul si o intind din tara pana isi dau ei seama de eroare.
Procuror Borjog Ioana (n-are FB, am verificat) a constatat ca la data de 02.12.2007 (douamiisapte, manca-ti-as!!!, acu 7 ani de zile), numitul EU/JE/MOI/MYSELF am sesizat organele (da-le-as spituri in sus-numitele organe) ca mi-au spart masina (de la vremea respectiva, cu 2 masini in urma) si mi-au sustras bunuri (mi-am adus aminte ca intr-adevar era vb de un GPS pe care mi-l luasera ca il lasasem in geam, dar ca sa fac geamul pe Casco, am chemat grasii aia neinspirati de la circulatie sa se joace de-a Poirot pe langa masina si s-o dea cu praf de stranut).
Ei bine, prima constatare a Ioanei, pe prima linie redactata, e ca: "Din procesul verbal de cercetare la fata locului rezulta ca geamul sus-mentionat era spart." Mai pe inteles, labarii aia grasi de au venit si mi-au dat cu praf pe masina si-au demonstrat perspicacitatea si spiritul de perceptie si deductie si s-a stabilit fara echivoc ca era spart geamul, n-au facut poze la masina de langa sau nu era geamul atat de curat ca parea spart.
Iar morala e ca "nu au rezultat date sau indicii temeinice care sa fundamenteze presupunerea rezonabila (asta clar au tradus-o din engleza: reasonable doubt) ca spargerea geamului este rezultatul unei actiuni savarsite cu intentie". Deci singura varianta plauzibila era ca GPS-ul meu incins pe geam a cautat scapare si si-a gasit-o prin geamul portierei dreapta fata.
Trecand peste idiotenia comunicatului in sine, peste inutilitatea lui si peste penibilul limbajului in care mi-a fost comunicat, nu pot sa nu remarc (si asta face motivul articolului asta) cretinismul absolut de care da dovada Ioana Borjoc si toi baietii aia de la Parchetul din parcul de pe langa Judecatoria Sectorului 1, oriunde s-ar situa ea.
Deci mai Ioana Borjoc, pupa-ti-as labiutele matale, tu imi trimiti mie in 2014 o instiintare ca nu ai fost in stare sa il gasesti pe ala de mi-a furat un GPS din masina in 2007?!? Din cate stiu (intreaba-l pe MM Stoica), faptele se cam transcriu (sau transpun sau ce se intampla cu ele acolo de nu mai exista sau nu se mai iau in considerare) in 5 ani. Daca mi-l trimiteai pe hot cu scrisoarea in mana sa mi-o aduca si tot nu mai aveam ce sa-i fac lu ala, inteleg. Basca ca GPS-ul meu de atunci era depasit tehnologic azi si nici macar nu m-as mai fi putut bucura de el. Poate doar sa-l dau intr-o noua judecata pe hot pentru toate adresele de fete dragute la care n-am ajuns in ultimii 7 ani din lipsa unei scule de indrumare (GPS, adica..). Dar la o astfel de judecata as incerca sa evit un procuror ca tine, Ioana.

Partea buna e ca am drept de plangere timp de 20 de zile de la comunicarea solutiei. Sa-i mai pun sa-l caute? De data asta mai temeinic, cu timp de raspuns pana in 2020, ca poate moare ala pana atunci si-i zic: vezi, fraiere, ca s-a intors impotriva ta? Sa nu uiti sa pui GPSul ala sa stie astia pe unde te duc la groapa..